سینک ظرفشویی
19
نوامبر

راهنمای خرید انواع سینک ظرفشویی در دکوراسیون آشپزخانه

اگر قصد تعویض و خرید سینک ظرفشویی برای آشپزخانه خود دارید، در ابتدا نیاز به یک راهنمای خرید دارید .این مقاله حاصل تجربه چندساله‌ی ما و بازتاب سوالات متداول مشتریان است.

سینک ظرفشویی یکی از مهمترین تجهیزات در دکوراسیون آشپزخانه است که تنوع گسترده ای از جنس، مدل، رنگ و تعداد لگن دارد. و انتخاب آن برای مدت طولانی روی زندگی روزمره شما تاثیر خواهد گذاشت .
سینک ها از جنس های آلومینیومی ساده، سینک استیل، سنگی، مسی و فلزات دیگر و در ابعاد مختلف مانند سینک های تک لگنه، دولگنه و حتی سه لگنه تولید می شوند.

انواع سینک ظرفشویی از نظر جنس

سینک ظرفشویی استیل

این مدل یکی از رایج ترین و به صرفه ترین انواع سینک روکار، توکار و زیرکار به حساب می آید که زنگ نمی زند و به راحتی تمیز می شود. سینک استیل شامل سینک استیل مات، سینک استیل ضد خش و سینک استیل براق است و هر کدام عیب ها و مزایایی دارد.

سینک ظرفشویی استیل

مزایا و معایب سینک ظرفشویی استیل

از مهمترین مزایای سینک استیل مقاومت آن در برابر زنگ زدگی می باشد که موجب می شود در طولانی مدت ظاهر آن شیک و بدون خرابی باقی بماند.

سینک استیل ضد خش در برابر خط و خش مقاومت خوبی دارد و همواره ظاهر آن نو به نظر می رسد  .

سینک استیل مات در مقابل خط و خش مقاومت نسبتا خوبی دارد اما هنگام نظافت اثر املاح و رسوبات روی سطح آن باقی می ماند اما سینک استیل براق به راحتی تمیز می شود .

از معایب سینک استیل این است که به هر حال بعد از مدتی خط و خش های ریزی روی سینک شما خواهد افتاد و همچنین می توان گفت شما عملا حق انتخابی در رنگ نخواهید داشت و این عیب بزرگ باعث میشود که سرو کله سینک های گرانیتی پیدا شوند

سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک‌های گرانیتی از سنگ گرانیت و رزین ساخته می‌شوند و تنوع بالایی دارند. سینک گرانیتی رنگ های جذابی دارد و مواد تشکیل دهنده این نوع سینک مقاومت بالایی به آنها بخشیده است.

 از مزیت های سینک گرانیتی می توان به مقاومت بالا در مقابل اجسام نوک تیز، آنتی باکتریال بودن، قیمت مناسب و باقی نماندن لک آب بر روی سینک اشاره کرد.

سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک ظرفشویی سنگی

این مدل از سینک مقاوم، لوکس و گران قیمت است و جلوه زیبایی دارد . سینک های سنگی میتواند از سنگ طبیعی یا مصنوعی ساخته شده باشد که در حال حاضر اغلب سینک های سنگ مصنوعی در بازار موجود است. رنگ روشن سینک ظرفشویی سنگی بهتر می‌تواند خراش‌ها را پنهان کند

سینک ظرفشویی سنگی

سینک ظرفشویی شیشه‌ای

سینک شیشه ای معمولاً از جنس شیشه سکوریت نشکن است. این نوع سینک فانتزی برای هماهنگی با هود و گاز صفحه شیشه ای ایده آل است و به آسانی تمیز می شود.

اما این سینک‌ها در راهنمای خرید سینک ظرفشویی محبوبیت کمی دارند. دلیل آن هم مشکلاتی  مانند نشان‌دادن لکه آب، خش برداشتن، احتمال شکستگی و… است که به‌راحتی ظاهر جذابش را از بین می‌برد. به همین دلیل، توصیه می‌شود حتی به سراغ بهترین مارک سینک ظرفشویی شیشه‌ای نروید.

سینک ظرفشویی شیشه ای

انواع سينک ظرفشويی از نظر تعداد لگن

سینک بزرگ و تک لگن :

این سینک های تک لگن وعمیق طراحی مدرن تری دارند و این روزا طرفدار بسیاری دارد که البته محدودیت هایی هم دارد برای مثال با محدودیت جا برای قرار دادن ظروف کثیف و یا ظروف شسته شده برای آب کشیدن مواجه هستید پس سعی کنید حداقل از انواع مدل سینک ظرفشویی که دارای سبدی جداگانه برای خشک کردن ظروف و مواد غذایی هستند استفاده کنید

سینک های تک لگن

سینک دو لگنه :

  • سینک دو لگن سایز (40/60): این نوع سینک یک لگن کوچک با سایز14 اینچ و یک لگن بزرگ با سایز 18 اینچ دارد و این امکان را به شما می دهد که دو کار جدا رو همزمان انجام بدهید .
  • سينك دو لگن سايز (50/ 50): كارايي اين سينك نيز مانند نوع قبلي است با اين تفاوت كه هر دو قسمت سينك سايز مشابه دارند.
سینک دو لگن 60/40
سینک دو لگن 50/50

سینک سه لگنه :

اين نوع سينك داراي سه قسمت مجزاست ( معمولا دارای دو لگن بزرگ در دو طرف و یک لگن کوچک در وسط است ) . این مدل  نسبت به مدل‌هاي قبلي بزرگ‌تر است و طبیعتا فضاي بيشتري را هم اشغال مي‌كند.

سینک سه لگن

راهنمای نصب سینک ظرفشویی

انواع سینک‌های ظرفشویی از نظر روش نصب به دو دسته توکار و روکار تقسیم می‌شوند . علاوه بر این چندسالی است که سینک های زیرکار هم وارد بازار شده اند . انتخاب از بین این سه مدل کاملا سلیقه ای می باشد اما با دانستن مزایا و معایب هر کدام راحتتر می توانید تصمیم بگیرید .

راهنمای نصب سینک ظرفشویی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]