تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی
26
فوریه

چگونگی تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی و روحیه شما!

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی تا حدودی ذهنی است و در مورد اشخاص مختلف فرق می‌کند،اما برخی از تاثیرات رنگ‌ها دارای معنی یگانه‌ای در سراسر جهان هستند.

رنگ می تواند می تواند ما را خوشحال کند,
می تواند باعث شود احساس امنیت و آرامش کنیم،
می تواند توانایی تمرکز یا به یاد آوردن چیزهای دلپذیر را افزایش دهد.

رنگ هایی هم وجود دارند که ما را افسرده می کنند ، چیز های غم انگیز را به یاد می آورد،
گاهی می توانند خسته کننده باشند یا بعد از مدتی آزاردهنده شوند.

ما باید این موضوع را هنگام طراحی داخلی فضا در نظر بگیریم.
بالاخره ما کسانی هستیم که در خانه هستیم و خیلی مهم است که در مورد آن احساس خوبی داشته باشیم.

color-in-decoration

موارد موثر در انتخاب و تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

1- بزرگ یا کوچک بودن اتاق:
با توجه به اندازه فضای موردنظر , از رنگ های روشن تر یا تیره تر استفاده کنید. رنگ های روشن  اتاق را بزرگتر وبیشتر نشان می دهند  و رنگ های تیره تر یا گرم باعث می شود که اتاق کوچک تر به نظر برسد.

2- زمان ورود نور خورشید به اتاق
باید موقعیت اتاق را بررسی کنید که آیا اصلا نور خورشید وارد اتاق می شود یا خیر، و اگر وارد می شود ، چه زمان هایی ؟ نور خورشید نیز می تواند در انتخاب رنگ موثر باشد .

3-کاربری تاق ها :
دقت کنید که در هراتاق چه فعالیتی قرار است انجام بدهید و چه زمان هایی را در آن می گذرانید و متناسب با آن رنگ را انتخاب کنید

Color-selection

عاقلانه انتخاب کنید تا تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی را حس کنید !

همه رنگ ها زیبا هستند، حتی رنگ سفید و سیاه که متضاد یکدیگرند، اگر هر کدام در جای درست استفاده شوند ، می توانند بهترین انتخاب باشند.

دقت کنید که رنگ ها را در دکوراسیون داخلی صرفا براساس زیبایی انتخاب نکنید.
ممکن است بعضی از رنگ ها در نگاه اول زیبا به نظر برسند اما در نظر داشته باشید که قرار است مدت‌ها با رنگی که انتخاب می کنید، زندگی کنید و باید بدانید که این رنگ ها چه اثراتی بر روحیه شما میگذارند

چگونه روانشناسی رنگ را در طراحی های داخلی خود اعمال کنید

  • آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا پس از گذراندن زمان در یک فضای خنثی و سبک، احساس آرامش بیشتری می کنید؟ یا بعد از حضور در یک اتاق رنگارنگ و پر جنب و جوش انرژی گرفته اید؟ احتمالاً تا حد زیادی به روانشناسی رنگ ها (ارتباط بین احساسات و رنگ ها) مربوط می شود که تأثیر زیادی در طراحی داخلی دارد.

  • روانشناسی رنگ یک ابزار قدرتمند طراحی داخلی است که بیش از هر عامل دیگری بر روحیه اتاق تأثیر می گذارد. سایه های مختلف احساسات خاصی را برمی انگیزند، بنابراین، هنگام انتخاب رنگ، مهم است که نوع فضایی را که می خواهید ایجاد کنید و رنگ هایی که به شما در رسیدن به این هدف کمک می کند، در نظر بگیرید.
color-psychology

روانشناسی رنگ چیست؟

روانشناسی رنگ نظریه ای است که نشان می دهد هر رنگ چگونه بر خلق و خو، عملکردهای شناختی، خلاقیت و بهره وری افراد تأثیر می گذارد. وقتی فردی با رنگ های آرام بخش مانند آبی یا سبز احاطه می شود، احساس آرامش می کند. در حالی که اگر فردی با رنگ های پر جنب و جوش مانند قرمز، قهوه ای یا نارنجی احاطه شود، احساس انرژی و اشتیاق می کند. به طور مشابه، رنگ های خنثی مانند سفید یا خاکستری به آنها احساس آرامش می دهد.

 اگرچه ممکن است اثرات رنگ ها مشابه به نظر برسد، اما مطالعات نشان می دهد که هر فرد به طور متفاوتی به طرح های رنگی استاندارد واکنش نشان می دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]