دکوراسیون داخلی اتاق خواب
22
نوامبر

5 ترفند در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

اتاق خواب یکی از قسمتهای مهم در خانه است و امن ترین بخش یک خانه به حساب می‌آید. به همین خاطر طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب اهمیت زیادی پیدا می‌کند.
صرف نظر از اینکه شما از اتاق خواب تان چه استفاده هایی می کنید ( کار، مطالعه ، خواب و …. )
بسیار مهم است محیطی ایجاد کنید که در آن احساس راحتی کنید و در این باره باید ترفند هایی را بیاموزید که در عین زیبایی ، کارایی زیادی نیز داشته باشد .
توجه به جزئیات می تواند در دستیابی به یک طراحی زیبا به شما کمک کند. این مطلب از مرمردیزاین در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب به شما کمک خواهد کرد.

ترفند های اصولی برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب

1- انتخاب رنگ ملایم در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ آمیزی فضای اتاق خواب باید به گونه ای باشد که باعث ایجاد حس آرامش در فرد شود. برای رنگ دیوارهای اتاق خواب از یک پالت رنگی ملایم استفاده کنید رنگ هایی مثل سفید، آبی، خاکستری و… میتوانند جز انتخابات شما باشند. بهتر است که بخش بیشتر رنگ اتاق مانند کف یا دیوارها را از رنگ اصلی که معمولا از رنگ های خنثی هستند استفاده کنید . و بخش کمتری از رنگ اتاق را به رنگ مکمل رنگ اصلی اختصاص دهید . گاهی با استفاده از رنگ متضاد نیز در بخش کوچکی از اتاق میتوانید به یک دکوراسیون هارمونیک دست پیدا کنید .

رنگ های ملایم در اتاق خواب
انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

2- انتخاب فرش مناسب

انتخاب یک فرش با اندازه مناسب نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.  انتخاب فرش با اندازه بسیار کوچک یا برعکس آنقدر بزرگ که تمام سطح اتاق را بپوشاند انتخاب مناسبی نیست .

اندازه فرش باید به گونه‌ای باشد که زیر تخت و قسمتی از اطراف آن را بپوشاند تا هنگام بیرون آمدن از تخت پای شما کف سرد و سخت اتاق را لمس نکند. اگر از فرش های کوچک استفاده می‌کنید بهتر است آن را پایین یا کنار تخت پهن کنید.

استفاده از فرشی که در زیر پا احساس نرمی و گرمی داشته باشید نیز نکته مهمی است که باید به آن توجه نمایید.

انتخاب فرش مناسب در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

پیشنهاد میکنیم برای داشتن یک دکوراسیون شیک و خیره کنند رنگ فرشها را با یکی از موارد مانند : پرده اتاق خواب ، رنگ دیوار یا روتختی هماهنگ کنید .

اگر دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما کلاسیک و سنتی است بهتر است از فرشهای دست بافت ابریشم یا طرح سنتی استفاده کنید و اگر سبک دکوراسیون اتاق خواب مدرن و مینیمال است بهتر است، فرش‌های مدرن با رنگهای خنثی را خریداری نمایید.

3- انتخاب پرده اتاق خواب

پرده ها حس امنیت و آرامش را به اتاق می بخشد. برای انتخاب پرده باید به رنگ دیوارها و سایر المان ها توجه نمایید.

 یکی از مواردی که باید در انتخاب پرده اتاق خواب دقت کنید علاوه بر سبک ، انتخاب پرده اتاق خواب با توجه به فضای در دسترس است، یعنی پرده ای که برای اتاق خواب های بزرگ و با متراژ بالا خریداری می شود متفاوت از پرده های اتاق خواب کوچک خواهد بود .

اگر تمایل دارید دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما لوکس به نظر آید بهتر است از پرده‌­های بلند استفاده کنید. استفاده از پرده های دولایه که معمولا لایه رویی از جنس کتان یا مخمل و لایه دوم از جنس تور می باشد ، باعث می‌شود هنگام استراحت میزان نور ورودی از پنجره ها را کنترل کنید.

پرده مناسب اتاق خواب

4- اهمیت نورپردازی در دکوراسیون اتاق خواب

نورپردازی اتاق خواب هم متناسب با استفاده ای که از اتاق می کنید اهمیت خودش را دارد برای مثال  هنگامی که قرار است در قسمتی از اتاق مطالعه کنید نور کافی برای شما وجود داشته باشد تا چشمان شما اذیت نشود و هنگامی که قرار است برای خواب در اتاق بمانید باید فضای اتاق شما نور کاملاً مناسبی داشته باشد تا هورمون های خواب شما دچار اختلال نشوند.

در اتاق خواب‌های کوچک و کم نور، نور غیرمستقیم یکی از مهمترین قسمت­های دکوراسیون داخلی اتاق خواب محسوب می­‌شود شما می توانید علاوه بر لوستر ، از نورهایی مثل آباژور، نورهای مخفی و یا ریسه های کم نور استفاده کنید.

اگر علاقمند به سبک مدرن هستید و می‌خواهید یک دیزاین خاص داشته باشید به جای آباژور از آویزهای نور کنار تخت خواب استفاده کنید.

نورپردازی اتاق خواب

5- انتخاب تخت خواب مناسب

یکی از المان های اساسی در تزیین و طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب، تخت خواب می باشد.

راحتی و اندازه مناسب از نکات مهم در انتخاب تخت خواب می باشد.

اگر فضای اتاقتان محدود است، به هیچ وجه دنبال تخت خواب های بزرگ نروید.

توجه داشته باشید، طبق توصیه طراحان داخلی، فاصله تخت با دو دیوار کناری، بهتر است حدود 1 متر باشد تا فضای مناسب برای رفت و آمد و قرار دادن میز پاتختی را داشته باشید.
بهترین محل قرار گیری تخت خواب، حالتی است که از هر طرف آن بتوانید بدون دردسر بلند شوید. پس آن را ترجیحا در مرکز دیوار قرار دهید. البته این نوع چیدمان فضای اتاق خوابتان را متعادل و زیباتر نیز جلوه می دهد.

نکته: اما اگر آنقدر تختتان بزرگ است که فاصله کمی بین دیوارها ایجاد می کند و فضایی برای رفت و آمد نمی گذارد، آن را کنج اتاق بگذارید.

تاج تخت نشان از لوکس و کلاسیک بودن سبک دکوراسیون اتاق خواب شما دارد. پس اگر به سبک دکوراسیون مینیمال علاقه دارید از تاج تخت استفاده نکنید.

تخت خواب مناسب
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]