دکوراسیون سرویس بهداشتی
19
دسامبر

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی با 7 ایده کاربردی

شاید فکر کنید چون در طول روز زمان کمی را در حمام و دستشویی سپری می کنید پس دیگر سرویس بهداشتی احتیاج به دکور کردن ندارد و معمولا به عنوان کوچکترین فضای خانه، نسبت به طراحی دکوراسیون آن غفلت می کنیم .
اما یادمان باشد که ما نمی توانیم حس خوبی را که از یک سرویس بهداشتی شیک و اصولی طراحی شده دریافت می کنیم، نادیده بگیریم.
بنابراین در این مطلب ما سعی داریم به شما نکاتی جهت داشتن دکوراسیون سرویس بهداشتی زیبا ارائه کنیم.

برای داشتن یک سرویس بهداشتی شیک و زیبا باید چه کرد؟

فقط کافیه نکات زیر را در نظر داشته باشید :

1.نورپردازی سرویس بهداشتی :

نورپردازی یکی از مهم‌ترین المان‌های طراحی در فضای نسبتاً کوچک سرویس‌های بهداشتی و حمام است.
نور پردازی مناسب باعث می شود تا حمام و سرویس بهداشتی های کوچک تر ، بزرگ و دلباز بنظر برسند .

هالوژن های ال ای دی با تولید نور زیاد و مصرف بهینه برق، بر زیبایی دکوراسیون داخلی سرویس تاثیر گذارند.
به عنوان ایده می توانید برای جایگاه دوش علاوه بر استفاده از نور مخفی در لبه های سقف، از چراغ های توکار ضد آب هم استفاده کنید . برای  نورپردازی آینه هم میتوان دو سمت آن چراغ دیوارکوب نصب کرد تا هنگام آرایش سایه ای روی چهره ایجاد نشود.

نورپردازی سرویس بهداشتی

2.انتخاب اصولی رنگ

به طور کلی عوامل مهمی روی انتخاب رنگ تاثیر گذارند مانند: سلیقه شخصی تان، ابعاد سرویس بهداشتی و مد نظر قرار دادن نظافت آن

از آنجایی که سرویس بهداشتی حسی از نظافت و تمیزی را به افراد منتقل می کند وهمچنین در اکثر منازل ابعاد محدودی دارند ، بهتر است برای رنگ اصلی که سطح بیشتری از فضای سرویس بهداشتی را پوشش میدهد از رنگ های خنثی و روشن مثل سفید استفاده کنید که فضا بزرگتر دیده شود .
درکنار آن به عنوان رنگ ثانویه از رنگ های خنثی مثل خاکستری ،شیری یا کرمی استفاده کنید .

به پیشنهاد طراحان دکوراسیون داخلی شما میتوانید از یک رنگ جذاب برای سطح کمی از فضا استفاده کنید . این رنگ در جزییاتی مثل جا صابونی، دکوری های تزیینی مثل گلدان و سایر وسایل کوچک به کار می رود.

رنگ سرویس بهداشتی

3. گل آرایی سرویس بهداشتی:

یکی از اصول جذاب سبک مدرن، وارد کردن گیاه به فضاست تا جذابیت و رنگ اضافه کنه و سادگی کار رو تعدیل کنه و فضا از یکنواختی دربیاد.
نبال گل‌هایی باشید که نور زیادی نمی‌خواهند و نور لامپ‌های دستشویی و حمام برای چنین گل‌هایی کافی است. گیاهان بامبو، اسپاتی فیلوم، بگونیا، پاپیتال، آلوئه ورا، مارچوبه، بروملیاد، برگ انجیری، فیلودندرون، پوتوس بای این فضا بسیار مناسب هستند.
این ایده علاوه بر ایجاد زیبایی به تصفیه و پاکسازی هوا نیز کمک خواهد کرد

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی با 7 ایده کاربردی

4. قفسه بندی مناسب سرویس بهداشتی:

برای مرتب دیده شدن فضای سرویس بهداشتی ، حتما از کمد ها و قفسه های ذخیره سازی در حمام و دستشویی استفاده کنید .
حتی اگر فضای شما کوچک و محدود باشد با قفسه بندی مناسب ، می توان از دکوراسیون شیک بهره برد .
از آنجا که فضای سرویس بهداشتی ارتباط مستقیم با رطوبت دارد ، باید از کمد و کابینت های مرغوب با جنس pvc استفاده کنید . البته چوب های ضد آب ترموود نیز پیشنهاد میشوند که از لحاظ قیمت کمی بالاتر هستند .

قفسه بندی سرویس بهداشتی

5. کاشی و سرامیک در سرویس بهداشتی:

کاشی ها و سرامیک ها ، تأثیر زیادی بر زیبایی سرویس بهداشتی دارند . بهتر است بدانید ؛ لازم نیست همه ی دیوار را کاشی کاری کنید و می توانید فقط یک قسمت محدودی که پشت سینک قرار دارد را کاشی کاری کنید و این زیبایی را برای سرویس بهداشتی خود رقم بزنید.

کاشی کاری

6.استفاده از آینه در سرویس بهداشتی :

آینه در سرویس بهداشتی یکی از عناصر بسیار مهم به شمار می آید . چون انعکاس نور توسط آینه انجام می شود، سرویس بهداشتی شما بزرگ تر و روشن تر دیده می شود. این وسیله را باید طوری انتخاب کنید که ؛ به دکوراسیون سرویس بهداشتی شما زیبایی ببخشد . حتی می توانید از آینه به عنوان نقطه کانونی در طراحی سرویس بهداشتی بهره مند شوید .

آینه سرویس بهداشتی

7.استفاده از نورشمع در دکوراسیون سرویس بهداشتی :

زمانی که وارد حمام می شوید باید حس ورود به فضایی آرامش بخش را داشته باشید . یکی از اکسسوارهای کاربردی در این زمینه شمع می باشد که در دکوراسیون دستشویی نیز بسیار کارآمد و تاثیر گذار است .

شمع در دکوراسیون حمام

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

برای اینکه سرویس بهداشتی و حمام خود را بازسازی کنید باید در وهله اول با تشخیص کارشناس، شیر آلات و تاسیسات عوض شود.
معمولاً این کار هزینه بر خواهد بود. البته اگر تیمی که کار بازسازی سرویس بهداشتی و حمام شما را انجام می‌ دهند حرفه‌ای باشند، به خوبی می توانند با حداقل هزینه و جابجایی یکسری وسایل بهترین بازسازی را در سرویس بهداشتی و حمام شما ایجاد کنند.

در نظر داشته باشید که برای بازسازی و نوسازی سرویس بهداشتی و حمام مهم ترین قسمت طبقه بندی دیوار و کف و همچنین تعمیر تاسیسات و لوله کشی ها می باشد. شما می توانید با تعویض کاشی ها و تغییر نقاشی دیوارها و بازسازی در سیستم تهویه و جابجایی قفسه ها و کاسه توالت این بازسازی و نوسازی را انجام دهید.

بازسازی سرویس بهداشتی

در نهایت

 کار را به کاردان بسپارید !

برای برخورداری از خدمات مرتبط با طراحی دکوراسیون داخلی منزل ( طراحی و بازسازی سرویس بهداشتی ) از طریق زیر  با مرمر دیزاین تماس حاص فرمایید:

شماره تماس : 09120318766

وبسایت : www.marmar-design.com

اینستاگرام : marmar.design.decoration

سوالات متداول در مورد دکوراسیون سرویس بهداشتی :

1- آیا می توان با هزینه کم سرویس بهداشتی زیبایی داشت؟

بله؛  گاهی با هزینه‌های اندک می توانید تغییرات چشمگیری در فضای سرویس بهداشتی و حمام ایجاد کنید؛ به طور مثال اگر داخل حمام یک وان قدیمی دارید و بودجه کافی برای تعویض آن ندارید، می توانید با صرف هزینه ای کم، ظاهر آن را صیقل دهید و به یک وان جدید تر و زیبا تر تبدیل کنید.

2- نحوه ثبت پروژه دکوراسیون سرویس بهداشتی به چه صورت می باشد؟

برای ثبت و شروع پروژه ابتدا درخواست کننده باید تعدادی عکس از فضاهای مختلف و با زاویه مناسب گرفته و به همراه نقشه ساختمان برای ما ارسال نماید ، علاوه بر آن هر گونه اطلاعات جزئی و بیشتر، در اجرای هر چه بهتر پروژه تاثیر گذار خواهد بود.

3- آیا تمامی مراحل اجرایی پروژه توسط مرمردیزاین انجام می شود؟

بله، از طراحی تا بازسازی و اجرای دکوراسیون تماما توسط تیم مرمر دیزاین و با نظارت مستقیم مدیریت این مجموعه اجرا می گردد

4- آیا طراحی و دیزاین سرویس بهداشتی به زمان زیادی نیاز دارد؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم ، خیر زمان زیادی برای طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی لازم نیست. ولی مدت زمان انجام هر پروژه متفاوت بوده و به تعداد و ابعاد فضاها و نوع طراحی انتخابی شما بستگی دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]