سقف کناف
08
اکتبر

سقف کناف در دکوراسیون داخلی چیست ؟ کاربرد و مزایای آن

سقف خانه‌ها که به عنوان دیوار پنجم هر خانه شناخته می‌شود، از ارکان اصلی دکوراسیون به حساب می‌آید. سقف‌های کاذب می‌توانند تاثیر به سزایی در زیبایی و چشم‌نوازی دکوراسیون خانه‌ها داشته باشند. سقف‌ کناف نیز یکی از محبوب‌ترین انواع سقف کاذب دکوراتیو می‌باشند. دوست دارید بدانید کناف چیست و در صنعت ساخت و ساز چه جایگاهی دارد؟ از شما می خواهیم تا پایان این نوشته همراه ما باشید.

کناف چیست ؟

اگر در زمینه ساخت و ساز اطلاعاتی داشته باشید، بی‌شک نام کناف را شنیده اید . کناف نوعی صفحه روکش دار گچی است که از آن برای پوشش سقف ها استفاده می شود و جزو مصالح خشک به شمار می رود.

 هم اکنون، کناف یکی از مهم ترین و جدیدترین مصالح ساختمانی است.  هر طرحی که با گچ بتوان اجرا کرد، با کناف هم قابل اجرا است و اگر به درستی اجرا شود  صرفه‌جویی زیادی در زمان و هزینه را به همراه خواهد داشت. البته کناف‌کاری فقط مختص سقف نمی‌باشد و می‌تواند روی دیوار‌ها برای عایق صوتی و حرارتی نیز کاربرد داشته باشد.

پوشش سقف با کناف

پوشش دیوار و سقف با کناف (سقف کناف)

سقفهای کاذب کناف، سقفهایی یکپارچه و بدون درز هستند که در ساختار آنها از پنل‌های پیش ساخته گچی استفاده می‌شود. قطعات کناف از نظر معماری بسیار منعطف هستند و قابلیت خم شدگی دارند و با استفاده از آنها می توان طرح های معماری زیبا و ظریف را به آسانی اجرا کرد.

مزایای کار با کناف در دکوراسیون داخلی

  • کناف نسبت به گچ ، هزینه پایین تری دارد
  • به واسطه‌ی ساختار ساده اجرای سریع‌تری دارد.
  • سقف کنافی به سبب سبک بودن فشاری به سقف و بنا وارد نمی‌کند و همین باعث سهولت هرچه بیشتر نصب سازه می‌شود
  • به دلیل انعطاف‌پذیر بودن این نوع از سقف، امکان ایجاد طرح‌های هندسی مختلف فراهم خواهد شد
  • بعد از به کارگیری کناف، می توان این سقف را با نورپردازی‌های زیبا ترکیب کرد تا جلوه‌گر هنر و معماری در سقف‌های کاذب باشند
  • کناف ها در ضخامتهای مختلف تولید می شوند و برای محیطهای عادی، رطوبتی، حرارتی، نمای ساختمان و… قابل استفاده هستند.
  • می توان دیوار یا سقف ایجاد شده با کناف را با رنگ یا کاغذ دیواری پوشش داد و نمای ساختمان را زیباتر کرد.
  • وقتی ساختمان با استفاده از کناف درست می شود، آن ساختمان بسیار سبک تر خواهد بود؛ در نتیجه میزان بار و نیروی وارده به آن ساختمان کمتر می شود و مقاومت ساختمان در برابر لرزه و زلزله بیشتر می شود. هم چنین میزان خرابی ساختمانهای ساخته شده با کناف کمتر است و به ساکنین ساختمان، آسیب جدی وارد نخواهد شد.
  • کناف، یک عایق عالی در برابر حرارت، صوت، رطوبت و آتش سوزی است

معایب سقف کناف

برای اجرای کناف شما به یک تیم حرفه ای نیاز دارید . در غیر این صورت در انجام سقف کاذب کناف دچار مشکلاتی خواهید شد .

همچنین کیفیت متریال کناف نیز دارای اهمیت است و استفاده از مواد اولیه نا مرغوب مشکلات زیادی را به همراه دارد

انواع سقف کناف

انواع سقف کناف

به طور کلی سقف‌های کنافی به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند. در سقف کناف متحرک امکان جدا شدن پنل‌ها وجود دارد، ولی در سقف کناف ثابت این امکان وجود ندارد. سقف‌های کناف ثابت به دو دسته ساده و طرح‌دار تقسیم می‌شوند.

سقف کناف ساده

در سقف کناف ساده قطعات کناف  بدون درز کار می‌شوند. در این مدل از سقف شما می‌توانید کناف های سقف را بلافاصله پس از نصب رنگ آمیزی کنید. این سقف‌های کناف ساده در انواع اشکال هندسی موجود می‌باشند.

سقف کناف طرح دار

سقف کناف طرح دار نسبت به نوع ساده آن جنبه‌ی زیبایی بیشتری دارند و معمولا هماهنگ با سایر اجزای منزل طراحی و اجرا می‌شوند. البته لازم است بدانید برای طراحی و پیاده‌سازی سقف‌های کناف طرح دار مهارت و دانش فنی نیاز است.

سقف کناف طرح دار

کاربرد سقف کناف

کاربرد اصلی سقف کناف در زیباسازی دکوراسیون منزل است . زیرا این نوع سقف نسبت به سقف‌های گچی شیک تر و جدیدتر هستند . از دیگر کاربرد‌های سقف کناف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش سقف تاسیسات عبوری در ساختمان‌های مسکونی و تجاری
  • امکان عبور کابل‌های برق و دیگر تجهیزات برق‌رسانی در این نوع سقف
  • استفاده برای مقاومت در برابر حریق
  • استفاده از انواع ضد آب آن برای محیط‌های مرطوب همچون آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی
سقف کناف ساده

قیمت سقف کناف

عوامل و شرایط گوناگونی در تخمین و تعیین هزینه کناف کاری و اجرای سقف کاذب کناف در ساختمان تاثیر دارد.  سقف های کناف بسته به انواع آن قیمتهای متفاوتی دارد .

برا اجرای سقف کناف بهتر است از یک تیم متخصص کمک بگیرید . اصولا مشخص کردن هزینه کناف پس از مشاهده و بازید محل توسط افراد متخصص در این زمینه در نظر گرفته می‌شود. البته قیمت نصب این نوع از سقف کاذب می‌تواند بسته به تخصص فردی که آن را برای شما نصب می‌کند متفاوت باشد.

در نهایت هزینه و زحمت این کار در مقابل اجرای تکنیک گچبری پیش ساخته  کمتر بوده و از این رو سبکی جدید و کاربردی در تغییر دکوراسیون به حساب می‌آید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]