طراحی داخلی دفتر کار

طراحی دکوراسیون داخلی اداری

دفاتر بسته به ماهیت، اندازه و هویت کسب و کار شما کاملا شخصی هستند.هیچ دو دفتری شبیه هم نیستند و هر محل کار نیازهای متفاوتی دارد که متناسب با کارمندان و عملیات شما باشد.ارتباط واضحی بین طراحی داخلی دفتر کار شما و چیدمان و نتایج نهایی وجود دارد. کارکنان شما باید با انگیزه باقی بمانند و همه چیزهایی را که برای کار مولد و کارآمد نیاز دارند داشته باشند.شما به فضایی برای همکاری، حفظ حریم خصوصی و تمرکز نیاز دارید – اما اصول اصلی طراحی و چیدمان دفتر یکسان باقی می مانند.نحوه مدیریت فضای خود، رنگ فضای داخلی، کارایی فناوری و استفاده از نور. همه این اصول عملکرد فضای کاری و بهره وری نیروی کار شما را تعیین می کنند.در اینجا چهار اصل اصلی طراحی و چیدمان اداری آورده شده است:

office-marmardesign

مدیریت فضا در طراحی اداری

منصفانه است که بگوییم بزرگترین نکته در طراحی دفتر شما مدیریت فضا است. نحوه تنظیم دفتر شما تأثیر عمیقی بر تعاملات روزانه کارکنان شما دارد. بیشتر کسب‌وکارها فضای محدودی برای کار دارند، بنابراین استفاده حداکثری از متراژ مربع به هر یک از عناصر دفتر شما بستگی دارد که هدفی را دنبال می‌کنند.اغلب پیش می‌آید که نیازی به اضافه کردن افزونه‌ها یا انتقال به فضای بزرگ‌تر ندارید.استفاده هوشمندانه از چیدمان فعلی شما می تواند فضای بیشتری از آنچه در ابتدا فکر می کردید را نشان دهد.ایجاد یک برنامه مدیریت فضا به شما امکان می دهد اتاقی را که در دسترس دارید،نحوه استفاده از آن در حال حاضر و نحوه عملکرد آن در آینده را مشاهده کنید.

کارمندان و بخش هایی را که به طور منظم با یکدیگر کار می کنند در مجاورت خود قرار دهید.به عنوان مثال، فروش و بازاریابی یا امور مالی و منابع انسانی تماس روزانه خواهد داشت که نیاز به پشتیبانی دارد. شما نمی خواهید زمان را برای بالا و پایین رفتن از پله ها یا در سراسر طبقه اداری بی مورد تلف کنید. شما همچنین باید تجهیزات مورد استفاده توسط این بخش ها را در همان منطقه قرار دهید.تیم مدیریت شما احتمالاً بیشتر از بخش فناوری اطلاعات شما به دستگاه فتوکپی و کاغذ خردکن نیاز دارد. قرار دادن چاپگر خود که توسط اکثر اعضای تیم شما استفاده می شود در یک پیاده رو، جریان ترافیک را مختل می کند. نقشه برداری از چیدمان و یادداشت درها و راهروها به شما امکان می دهد تجهیزات و منابع را در کارآمدترین مناطق قرار دهید. این کار معجزه ای برای بهره وری کارمندان شما ایجاد می کند و از ناامیدی آنها توسط دفتری که از کار آنها پشتیبانی نمی کند جلوگیری می کند.

office-marmardesign

قوام رنگ در طراحی اداری

رنگ ممکن است بسیار کمتر از مدیریت فضا مهم به نظر برسد، اما یک اصل حیاتی در طراحی دفتر است. ثابت شده است که رنگ بر کیفیت کار و سلامت روانی کارکنان شما تأثیر می گذارد. رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد باعث می‌شود کارکنان شما احساس راحتی، هیجان یا عصبانیت کنند. رنگ‌های سرد مانند آبی، سبز و خرمایی می‌توانند تأثیر آرام‌بخشی بر اعضای تیم شما داشته باشند و محبوب‌ترین پالت در محل کار باشند. رنگ ها همچنین تاثیر فیزیکی بر نیروی کار شما دارند. زرد و سفید رنگ‌های تیره‌ای هستند که می‌توانند باعث خستگی چشم و سردرد شوند، بنابراین از آنها کم استفاده کنید. رنگ ها همچنین بر نحوه درک کسب و کار شما توسط مشتریان و مشتریان شما تأثیر دارند. استفاده از رنگ های پاستلی و عجیب و غریب در دفتر یک شرکت حسابداری ممکن است پیامی قطع ارتباط را برای مشتریان شما ارسال کند.

شما فقط مجبور نیستید از رنگ در دیوارهای خود استفاده کنید زیرا ممکن است با هویت کسب و کار شما سازگار نباشد. می توانید رنگ را در وسایل نرم مانند کوسن ها و صندلی ها یا از طریق تصاویر و مبلمان بگنجانید. این یک رویکرد ظریف تر است و به همان اندازه در ایجاد انگیزه در کارکنان شما مؤثر است. شرکت‌های رسانه، فناوری و بازاریابی ممکن است احساس راحتی بیشتری در استفاده از رنگ داشته باشند. در حالی که ممکن است برای یک موسسه حقوقی یا بانک استفاده از لهجه های رنگی در اتاق های پذیرایی و انتظار مناسب تر باشد. داشتن نام برند، لوگو، تصاویر و نمادهای شما در اطراف محل کارتان برای ایجاد انگیزه و اتصال کارکنان به هدف برند شما شگفت‌انگیز است.

طراحی-داخلی-دفتر-کار

استفاده از فناوری برای بهره وری بیشتر

کارمندان شما به منابع، تجهیزات و فناوری مناسب برای انجام درست وظایف خود نیاز دارند. سیستم‌های قدیمی می‌توانند وقت تیم شما را در زمان انتظار برای بارگیری دستگاه‌های کند یا تعمیر شکستگی توسط تکنسین‌ها تلف کنند. استفاده از فناوری به روز باید تا جایی که امکان دارد برای بهبود بهره وری فعالیت های روزانه عمومی کسب و کار شما اجرا شود. ممکن است مجبور شوید زمانی را برای آموزش کارکنان خود برای استفاده از فناوری جدید صرف کنید، اما این یک سرمایه گذاری ارزشمند در دراز مدت است. همچنین باید در صورت امکان از فناوری موبایل برای تشویق حرکت در محل کار خود استفاده کنید. کارمندان شما باید بتوانند بسته به نیاز خود ایستگاه هایی را در فضاهای ساکت، اتاق های استراحت یا اتاق های ملاقات راه اندازی کنند.

بخش‌های مختلف به فناوری و تجهیزات متفاوتی نیاز دارند، بنابراین میزهای آنها باید از این امر پشتیبانی کنند. تیم های توسعه IT و وب شما دارای مانیتورها و دستگاه های متعددی هستند که به ایستگاه های کاری بزرگ نیاز دارند. تیم منابع انسانی شما ممکن است زمان زیادی را رو در رو با سایر اعضای تیم سپری کند، بنابراین به قسمت های نشستن راحت و ذخیره سازی اسناد نیاز خواهد داشت. علاوه بر فناوری مورد استفاده برای وظایف شغلی روزانه، امکانات شما نیز به همان اندازه مهم هستند. سیستم های گرمایش، روشنایی و آب شما به راحتی کارمندان شما کمک می کند. مدیریت امکانات هوشمند تضمین می کند که اعضای تیم شما قادر به کنترل دما و جریان هوای محل کار شما هستند.

اهمیت روشنایی در طراحی وچیدمان اداری

نور یک اصل مهم در طراحی و چیدمان اداری است. کار در یک محل کار تاریک و کثیف هیچ کاری برای بهره وری یا انگیزه ندارد. به حداکثر رساندن نور طبیعی یک راه عالی برای بهبود خلق و خوی کارمندان است. قرار گرفتن در معرض نور روز به جای نور مصنوعی شدید به کاهش فشار چشم و سردرد کمک می کند. همچنین می تواند فضای شما را بسیار بزرگتر از آنچه که واقعاً هست احساس کند. همراه شدن با رنگ های سرد مانند سبز و آبی می تواند فضایی واقعا آرام را برای تیم شما ایجاد کند. حتی اگر این ظاهر مورد نظر شما در کل دفترتان نباشد، ایجاد اتاق‌های آرام با استفاده از این پالت و نور، لحظاتی از آرامش را برای کارمندان شما در طول روز کاری ایجاد می‌کند. به حداکثر رساندن نور طبیعی به کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه های کسب و کار کمک می کند.

با نور طبیعی میز میز و قرار دادن فناوری در نظر گرفته می شود. شما نمی خواهید تکنولوژی و تجهیزات را در زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید که ممکن است بیش از حد گرم شود. به طور مشابه، نشستن در جلو یا پشت نور طبیعی می تواند باعث تابش خیره کننده بر روی صفحه نمایش کامپیوتر یا لپ تاپ شود و در حین کار دیدن آن را دشوار می کند. اگر تیم شما تصمیم بگیرد که نور طبیعی را نمی‌خواهد، مطمئن شوید که پرده‌ها یا پوشش‌های مناسبی برای این پنجره‌ها دارید. این همچنین برای حفظ حریم خصوصی در پایان روز کاری حیاتی است تا اطلاعات مهم تجاری و پرسنل شما را ایمن نگه دارد.

هنگام طراحی و چیدمان دفتر خود باید به عناصر زیادی فکر کنید. در درجه اول، مدیریت فضا، رنگ، فناوری و نور اصول عالی برای شروع هستند. محل کار خود را حول این جنبه های محل کار قرار دهید تا مطمئن شوید که در مورد همه چیز در فضای خود فکر کرده اید. دفتر شما باید نتیجه کسب و کار شما را بهبود بخشد و نیروی کار شما را هر روز با انگیزه، سازنده و کارآمد نگه دارد.