انتخاب فرش اتاق خواب
22
نوامبر

راهنمای خرید و انتخاب فرش اتاق خواب

 اتاق خواب هر خانه باید فضایی صمیمی و آرامش‌بخش باشد که یک فرش با گرمایی که به محیط می‌بخشد، می‌تواند اتاق را تبدیل به یک اتاق خواب ایده‌آل کند.
نکاتی وجود دارند که سبب می شوند انتخاب فرش اتاق خواب کمی متفاوت و سخت تر از باقی اتاق ها باشد. در این مطلب نکات مربوط به انتخاب  فرش مناسب اتاق خواب و هر آنچه نیاز است در ارتباط با آن بدانید را با هم مرور می‌کنیم.

کیفیت فرش اتاق خواب

چرا باید فرش اتاق خواب داشته باشیم؟

در اکثر خانه ها به خصوص خانه های ایرانی ، کم تر اتاقی را پیدا می کنیم که بدون فرش باشد.
ما هر قدر هم که اتاق خوابی زیبا را دوست داشته باشیم، از راحتی آن نمی توانیم بگذریم و فرش یکی از عوامل مهم در راحتی ما در اتاق خواب خواهد بود.  بعد از نشیمن و پذیرایی، اتاق خواب دومین فضایی است  که نقش فرش در آن مهم تلقی می شود و مسلما دلایل زیادی نیز دارد.

اول از همه، اگر کف خانه و اتاق شما طوری است که هنگام راه رفتن روی آن سر و صدا تولید می‌شود، فرش می‌تواند عایق این صداها باشد.  همچنین استفاده از فرش اتاق خواب چه فرش فانتزی و چه فرش کلاسیک و چه گلیم فرش، برای کنترل دما بسیار عالی است.  فرش ها عایق دما و صدای بسیار مناسبی هستند و با بافت نرم خود نشیمنی راحت برای شما فراهم می کنند.

فرش برای اتاق خواب

فرش اتاق خواب را کجا پهن کنیم ؟

برای پهن کردن فرش در اتاق خواب شیوه‌های مختلفی وجود دارد. شما با توجه به سلیقه شخصی‌تان و ابعاد اتاق و فرش، می‌توانید هر یک از آنها را انتخاب کنید.

1- تخت کاملا روی فرش قرار میگیرد

در این مورد دقت کنید فرش از دو طرف تخت به یک اندازه بیرون‌زده باشد و با لبه‌های دیوار هم به یک اندازه فاصله داشته باشد. همچنین فرش باید تا فاصله زیادی از پایه های پایینی تخت نیز امتداد داشته باشد.

قرارگیری فرش کامل زیر تخت

2- دو سوم از فرش زیر تخت قرار میگیرد

این مدل چیدمان فرش طرفداران زیادی دارد. در صورتی‌که مایلید دو سوم فرش زیر تخت قرار گیرد، قسمت خالی بالایی باید با پاتختی پر شوند

قرارگیری دوسوم فرش زیر تخت

3- قرارگرفتن فرش در پایین یا لبه های کناری تخت

اگر فرش های شما ابعاد کوچکی دارند یا اینکه از قالیچه استفاده میکنید . میتوانید آنها را در دو طرف تخت پهن کنید .  این قالیچه ها نباید به طور کامل فضای خالی را پر کنند و لبه آنها باید حدود 12 سانتیمتر با دیوار، لبه مبلمان، کمد یا پاتختی فاصله داشته باشد.

در دکوراسیون مدرن معمولا از فرش‌هایی با ابعاد کوچک استفاده می‌شود تا زیبایی کفپوش یا سرامیک را نپوشاند. با قرار دادن فرش در پایین تخت می‌توانید نمایی مدرن به اتاق خوابتان بدهید.

محل قرارگیری قالیچه های کوچک

ابعاد و اندازه مناسب فرش اتاق خواب

تناسب بین ابعاد اتاق و فرش را رعایت کنید. برای اتاق خواب با ابعاد کوچک، نباید فرش بزرگ بخرید. همان‌طور که نباید برای اتاق خواب بزرگ فرش کوچک انتخاب کنید.

برای انتخاب مناسب ترین فرش چند قاعده کلی را همواره به یاد داشته باشید:

  • در اتاق خواب فرش نباید به دیوار بچسبد . حداقل فاصله مناسب از لبه فرش تا دیوار 12 سانتیمتر در اتاق کوچک و 20 سانتیمتر در اتاق بزرگ است .
  • همچنین فرش نباید با لبه کمد یا مبلمان و سایر وسایل مماس باشد یا فرشی که انتخاب میکنید به اندازه کافی بزرگ باشد تا زیر مبلمان قرار بگیرد یا حداقل 5 تا8 سانتیمتر از آن ها فاصله داشته باشد .
  • اندازه فرش باید به گونه‌ای باشد که مانع از باز و بسته شدن درب کمدها و درب اتاق خواب نشود.
ابعاد استاندارد فرش اتاق خواب

رنگ و طرح فرش اتاق خواب

به لحاظ رنگ  اصولا رنگ اتاق خواب از سقف به کف تیره تر می شود. بنابراین، رنگ فرش ها باید از رنگ وسایل اتاق خواب کمی تیره تر باشد. رعایت این اصل علاوه بر ایجاد یک هارمونی در دکوراسیون اتاق خواب، از به چشم آمدن کثیفی فرش نیز جلوگیری می کند.

سخن پایانی :

شما می دانید که فرش‌های دستی و ماشینی انواع مختلفی دارند و تنوعی  از نقشه، رنگ، جنس و ابعاد برای انتخاب فرش اتاق خواب در سبک های مختلف در مقابل شماست. برای اینکه بهترین خرید فرش را داشته باشید و دکوراسیون اتاق خواب را با آن کامل کنید، باید به تمام ویژگی‌های یک فرش در کنار ویژگی‌های اتاق‌تان ، توجه کنید. انتخاب صحیح یک فرش زیبا می‌تواند دکوراسیون اتاق خواب را زیباتر کند و باعث آرامش و آسایش شما در این مکان شود  ؛ همانطور که باید باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]