ویژگی های سبک نئوکلاسیک
19
اکتبر

ویژگی های سبک نئوکلاسیک

ویژگی های خانه ای به سبک نئوکلاسیک

از ویژگی های سبک نئوکلاسیک  می توان به ابعاد بزرگ ساختمان ها، سادگی شکل های هندسی و دیوارها،
استفاده از ستون و جزئیات شیوه های یونانی (به خصوص ستون بندی دوریک) اشاره کرد .
برجسته کاری های معماری نئوکلاسیک، مسطح تر بوده و اغلب در داخل قاب و فریز
یا همان حاشیه های زینتی ساختمانقرار می گیرند.
همچنین به جای اینکه این المان ها با سایر ویژگی های ساختمان ادغام شوند، هر کدام مستقل و به خودی خود تکمیل بودند.
به طور کلی گنبد و برج، جایی در معماری نئوکلاسیک ندارد؛ هر چند که ممکن است بعضی بناها را
به سبک های تلفیقی ساخته باشند و این موضوع درمورد آن ها صدق نکند.

در این مطلب با ویژگی های سبک نئوکلاسیک در اجزای خانه آشنا می شویم.

رنگ در دکوراسیون نئوکلاسیک

استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی بسیار پر اهمیت است. طرح­های رنگی نئوکلاسیک شبیه به پالت رنگ کلاسیک است. رنگ پس زمینه می‌تواند هم تاریک و هم روشن باشد : سفید ، بژ ، خاکستری ، سایه­های قهوه ای ، ماسه ای و ترکیبی از همه­ی این­ها. رنگ­های روشن و اشباع بیشتر برای دکوراسیون استفاده می‌شوند.

رنگ هایی مثل : کبود ، زمرد ، خردلی ، زیتونی رنگ هایی هستند که نباید به یکباره زیاد از آن ها استفاده کرد. نکته اصلی این است که اندازه اتاق این اجازه را به ما بدهد که از این رنگ­ها استفاده کنیم و فضای داخلی بیش از حد پر و تاریک به نظر نرسد. نقره ای ، کرم ، طلایی ، آبی و شکلاتی. این رنگ­ها در هر ترکیبی خوب می‌شوند و همیشه زیبا و گران به نظر می‌رسند.

رنگ در دکوراسیون داخلی

کف پوش در دکوراسیون نئوکلاسیک

برای کف پوش می­توان از کف پوش سنتی یا پارکت استفاده کرد چون به طور مستقیم از سبک کلاسیک آمده است اما می­توانید آن را با یک لمینت عملی­تر و بی­تکلف تر جایگزین کنید که از پوشش هندی تقلید می‌کند. برای اتاق­هایی که در معرض رفت و آمد هستند سنگ، کاشی و سرامیک هم مناسب است.

کفپوش در سبک نئوکلاسیک

طراحی سقف نئوکلاسیک

همیشه رنگ سقف اتاق نشیمن در دکوراسیون داخلی موضوع مهمی بوده است. سقف­های ایده آل در سبک نئوکلاسیک سفید هستند. بوم رنگ ساده یا یک بافت مات یا ساتن را انتخاب کنید. اگرچه حتی در یک اتاق کوچک هم می‌توان از بافت براق به نفع خود استفاده کرد اما پیشنهاد ما به شما بافت های مات است. در لبه­های سقف ، طرح­های گچبری مرتبی بزنید و در اطراف لوستر می‌توانید از طرح­های تزئینی مثل یک گل سرخ استفاده کنید و به آن جلوه زیبایی ببخشید.

طراحی سقف نئوکلاسیک

طراحی دیوار نئوکلاسیک

یکی دیگر از موضوعات مهم در دکوراسیون داخلی طرح و رنگ دیوار اتاق نشیمن است. دیوارها معمولا در فضای داخلی سبک نئوکلاسیک با قالب و تابلوهایی با اشکال و خطوط ساده تزئین می‌شوند و می‌توان به عنوان جایگزین از کاغذ دیواری­هایی با رنگ های خنثی ، ساده و یا با نقوش گل نیز استفاده کرد.

طراحی دیوار نئوکلاسیک

نورپردازی در دکوراسیون نئوکلاسیک

فضای داخلی نئوکلاسیک باید روشن باشد. همه­ی لامپ­ها باید به صورت متقارن قرار بگیرند. در هر دو طرف مبل ، روی میزهای تخت خواب ، در دو طرف آینه. سعی کنید عناصری مانند آویز و المان­های کریستالی برای تزئین لوستر خود انتخاب کنید. در اتاق خواب ، اتاق نشیمن یا اتاق نهارخوری یک لوستر لوکس و بزرگ تبدیل به نقطه کانونی در دکوراسیون و مرکز توجهات می­شود. برخلاف دکوراسیون سبک کلاسیک در پس زمینه ای که تمام جزئیات مدرن از آن خسته می‌شوند، در نئوکلاسیک می‌توانید از نورپردازی های تزئینی استفاده کنید.

نورپردازی در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]