چیدمان سالن پذیرایی
07
دسامبر

بهترین روش های چیدمان سالن پذیرایی 2022

وسواس چیدمان سالن پذیرایی بین ایرانی ها بخاطر نقش پررنگ و کلیدی است که هال و پذیرایی درخانه دارد. سالن پذیرایی اکثر منازل از سه شکل مستطیل ، مربع و اِل خارج نیست.

چینشِ موفق اتاق پذیرایی به دو عامل بستگی دارد:

  1. پلانِ اتاق
  2. سبک زندگی فرد

هر یک از وسایل و مبلمان پذیرایی،  استاندارد و شیوه  چیدمان متفاوتی دارد. برای اینکه سالن پذیرایی را حرفه ای و زیبا چیدمان کنید، باید اصولی را رعایت کنید. در این مطلب به بیان اصول و روش های درست چیدمان مبلمان و وسایل انواع سالن پذیرایی می پردازیم.

چیدمان پذیرایی L

چیدمان پذیرایی اِل

از مرسوم ترین پلان ها در آپارتمان های امروزی طراحی پذیرایی به شکل L است که اگر المان های آن اصولی چیده شود، باعث زیباترشدن دکوراسیون داخلی منزل شما میشود. از بزرگترین مزایای پذیرایی ال مانند ، داشتن دو فضای مجزاست .

پذیرایی ال شکل ، باعث بوجود آمدن دو ضلع بزرگ و کوچک در دکوراسیون میشود . معمولا ضلع کوچکتر را به میز ناهار خوری اختصاص می دهند و ضلع بزرگتر با مبلمان فضای نشیمن و پذیرایی چیدمان می شود .

در پذیرایی L شما می توانید با استفاده از دو دست مبل راحتی و کلاسیک فضای نشیمن رو از قسمت رسمی و پذیرایی جدا کنید.
برای مجزا کردن دو فضا در پذیرایی ال مانند ، پهن کردن فرش های متفاوت ، استفاده از پارتیشن های کوچک ، نورپردازی متفاوت دو فضا ، میتوانند گزینه های خوبی باشند .

اگر از میز ناهار خوری در فضای آشپزخانه استفاده می کنید .می توانید ضلع کوچکتر پذیرایی L مانند منزلتان را با چیدمان یک قفسه کتاب و میز و نیمکت به فضای مطالعه اختصاص دهید .

چیدمان پذیرایی مستطیل

چیدمان پذیرایی مستطیل

منظور از پذیرایی مستطیل شکل این است که نسبت طول سالن پذیرایی بزرگتر از عرض آن باشد .
اگر عرض اتاق پذیرایی خانه خیلی کم باشد اما چیدمان آن درست انجام شود، میتوان فضایی بی عیب و نقص طراحی کرد.

-از ترفندهای چیدمان سالن پذیرایی مستطیل شکل این است که مبلمان را پشت به دیوار اصلی سالن بچینید و از دیوار مقابل مبلمان برای نصب تلویزیون یا شومینه استفاده کنید.

-از جلومبلی های بزرگ استفاده نکنید.

-استفاده از تابلو های عمودی در فضای مستطیل شکل را فراموش نکنید . تابلوهای عمودی چشم رابه سمت بالا هدایت میکنند و از درازای سالن در دید افراد کم میکنند  .

– از وسایل تزیینی بدون گوشه و گرد در قسمتهای زاویه دار پذیرایی استفاده کنید . آباژور، عسلی و گلدان های دایره ای شکل مواردی خوبی برای استفاده در پذیرایی مستطیل شکل هستند.

چیدمان پذیرایی مربع

چیدمان پذیرایی مربع

چیدمان پذیرایی مربع شکل نسبت به دو نوع دیگر سخت تر است به همین منظور شاید لازم باشد از یک متخصص کمک بگیرید.
در پذیرایی های مربع شکل خطوط خیلی بیشتر به چشم می آید ، پس باید خطوط رو با استفاده از وسایل دکوری یا میزهای منحنی و دایره ای بشکنید

در دکوراسیون پذیرایی مربع شکل ، شومینه یا تلویزیون رو به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنین.
برای انتخاب مبلمان محدودیتی ندارید اما مبلمان ال برای پذیرایی مربع شکل کوچک چندان مناسب نیست .

طراحان دکوراسیون داخلی برای چیدمان این مدل پذیرایی  توصیه می کنند مبلمان را نزدیک دیوار نچینید چون این کار باعث می شود مبلمان از هم دور قرار بگیرند و در مرکز سالن خلا ایجاد شود .

چیدمان سالن پذیرایی

چیدمان سالن پذیرایی، مبلمان و فرش

یکی از کارهای اشتباه در چیدمان فضای پذیرایی و فرش ها، مورب پهن کردن فرش هاست. فرش های هیچ قسمتی را به صورت کج و مورب پهن نکنید. این کار باعث بی نظمی فضا وعدم تعادل در چیدمان خانه می شود.

فرش مناسب در پذیرایی باید حدود 20 تا 40 سانتیمتر از دیوار ها فاصله داشته باشد . نحوه قرار گیری فرش قسمت مبلمان باید طوری باشد که پایه جلویی مبل روی فرش قرار بگیرد .

مبلمان پذیرایی باید بیشترین فاصله را با درب ورودی داشته باشند و به صورت   شکل یا نیم دایره چیده شوند  . معمولا مبل سه نفره روبروی دیوار اصلی پذیرایی قرار میگیرد و بقیه مبل ها به ترتیب و با فاصله مناسب از هم چیده می شوند.

دکوراسیون سالن پذیرایی

بایدها و نبایدهای چیدمان سالن پذیرایی

تعادل را در انتخاب وسایل و چیدمان آنها رعایت کنید. برای مثال اگر فرش را با طرح شلوغ و نقوش سنتی ایرانی انتخاب کردید سعی کنید پرده ها و مبلمان ساده تر باشند .

ابعاد تلویزیون را با توجه به ابعاد پذیرایی و نشیمن خود انتخاب کنید. در پذیرایی یا نشیمن کوچک باید از تلویزیون های کوچکتر استفاده کرد. مبلمان روبروی تلویزیون متناسب با اندازه تلویزیون باید فاصله استادارد داشته باشند .

برای خانه های کوچک، مبلمان سبک کلاسیک انتخاب نکنید.

در چیدمان سالن پذیرایی، مبلمان، فرش و باقی وسایل هر کدام باید با رعایت اصولی چیدمان شوند. در این صورت کل سالن پذیرایی مرتب، شیک و دلباز دیده می شود و علاوه بر زیبایی، همه عملکردها در آن بدون مشکل انجام می شود.
امیدوارم با خواندن این مطلب سالن پذیرایی خود را اصولی چیدمان کنید و در آن بهترین لحظات را داشته باشید

اگر مایلید بیشتر راجع به اصول چیدمان دکوراسیون پذیرایی بدانید روی لینک زیر کلیک کنید :

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]