کاغذ دیواری
05
نوامبر

کاغذ دیواری خوب چه خصوصیاتی دارد؟+ راهنمای خرید

اگر به دنبال تغیییر دکوراسیون منزل خود هستید کاغذ دیواری یک ایده بسیار عالی برای تغییر است البته اگر درست انتخاب شود.

قبل از انتخاب کاغذ دیواری حتما باید به نکاتی توجه کنید. در غیر این صورت به سرعت دلزده و پشیمان می‌شوید.برای دانستن نکات لازم در این مقاله همراه ما باشید

نحوه انتخاب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری را می توان به نحوه های مختلف روی ديوارهای يک فضا نصب كرد. برای مثال می توان تمام ديوارها را با يک مدل كاغذ ديواری پوشش داد یا برای برجسته كردن نقطه كانونی، تنها يک ديوار اتاق را كاغذ ديواری كرد؛ همچنين می توان برای هر ديوار، از كاغذ ديواری با طرح های متفاوت استفاده كرد.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری خوب چه ویژگی دارد ؟

اگر قصد خرید کاغذ دیواری  را دارید؛ بهتر است قبل از آن ویژگی‌های یک کاغذ دیواری خوب را بشناسید.
زمان انتخاب بهترین کاغذ دیواری فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید درنظر گرفته شوند ازجمله ویژگی های کاغذ دیواری میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دوام وکیفیت بالا
  • قابل شست وشو بودن
  • قابلیت ضد حریق بودن
  • قابل ترمیم بودن
  • ضدآلرژی باشد و بو و گرد وغبار را به خود جذب نکند
  • کدر نشدن کاغذدیواری دربرابر نور خورشید
  • نصب آسان

تا حالا به این موضوع فکرکرده اید که چرا کاغذ دیواری؟

یکی از مهمترین دلایلی که کاغذ دیواری ها طرفدار زیادی دارند ، تنوع طرح های آن است که در واقع با رنگ و نقاشی دیوار غیر ممکن است بتوانیم طرح هایی به این پیچیدگی را ایجاد کنیم . البته رنگ آمیزی دیوار ایده بسیار خوبی است اما برای داشتن طرح های ظریف و پیچیده کاغذ دیواری انتخاب مناسب تری است .

از دیگر دلایلی که باعث میشود شما کاغذ دیواری را انتخاب کنید این است که شما میتوانید از آن برای پوشش عیب های دیوار استفاده کنید. برای مثال اگر دیوارتان فرمی نازیبا و بد دارد با چسباندن کاغذ دیواری شیکی می توانید آن را پنهان کنید و همچنین گزینه مناسبی برای دیوارهایی است که زود کثیف می شوند مانند دیوار اتاق کودک و آشپزخانه

Wallpaper

از کجا کاغذ دیواری بخریم ؟

سعی کنید کاغذ دیواری را از فروشگاه اینترنتی نخرید زیرا جنس و رنگ و بافت کاغذ دیواری در عکس با واقعیت متفاوت است و این خصوصیات در عکس مشخص نمیشود. اگر از فروشگاه حضوری خرید کنید می توانید چند نمونه از طرح های مختلف را به خانه بیاورید و متناسب با وسایل و نورپردازی انتخاب بهتری داشته باشید

چگونه مناسب‌ترين كاغذ ديواري را انتخاب کنیم؟

انتخاب یک کاغذ دیواری صحیح و خوب کار سختی است؛ به خصوص اگر قبلا این کار را انجام نداده باشید. یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای آسان‌تر شدن انتخاب کاغذ دیواری، این است که قبل از خرید سعی کنید در مجله ها و اینترنت به طرح ها و مدل های مختلف کاغذ دیواری ها دردکوراسیون های مختلف دقت کنید و ایده ای از آنچه که می خواهید در ذهن خود پیدا کنید ، ممکن است که در میان این تحقیق ها شما بتوانید طرح و رنگ مورد علاقه خود را پیدا کنید .

دوم اینکه با توجه به وسایل ، مبلمان ، نوع کفپوش و … سبک منزل خود را بدانید . حالا می توانید کاغذ دیواری را هم در همان سبک انتخاب کنید برای مثال اگر سبک دکوراسیون منزل شما کلاسیک هست به دنبال کاغذ دیواری با سبک کلاسیک بروید و خود را با دیدن بقیه سبک کاغذ دیواری ها گیج نکنید.

نکته مهم دیگر در انتخاب کاغذ دیواری رنگ آن است که باید با رنگ اصلی در فضا و رنگ وسایل منزل هماهنگی داشته باشد . برای مثال اگر رنگ مبلمان و وسایل اتاق پذیرایی شما سبز است یک کاغذ دیواری صورتی دکوراسیون را خراب می کند .

در آخر حتما از فروشنده کمک بگیرید  و ایده هایتان را با او در میان بگذارید سپس چند نمونه از طرح های آلبوم رو که احساس میکنید با دکوراسیون منزل شما هماهنگی بیشتری دارد علامت بزنید تا بتوانید راحت تر از میات طرح های علامت زده یکی را انتخاب کنید.

Types-of-wallpaper

انواع کاغذ دیواری ها

این مهم است که در مورد رایج‌ترین انواع کاغذ دیواری‌های موجود، در هنگام خرید اطلاعاتی داشته باشید. بادوام ترین کاغذ دیواری ها ، آنهایی هستند که پوشش وینیل دارند. این نوع از کاغذ دیواری‌ها هم‌چنین قابل شست‌وشو و ضد آب هستند.
کاغذ دیواری با پوشش وینیل خود به دو نوع تقسیم می‌شود:

1- نوع اول در قسمت پشت کاغذ دیواری لایه وینیل است

2- نوع دوم در قسمت روی کاغذ دیواری لایه وینیل است.

که مسلما نوع دوم دوام بیشتری دارد . نوع اول قابل شست‌وشو و ضد آب است و راحت‌تر از روی دیوار کنده می‌شود؛ بنابراین نوع دوم کاغذ دیواری‌های دارای پوشش وینیل، می‌توانند مناسب‌ترین گزینه برای انتخاب باشند.

حالا می توانید با خیالی آسوده به دنبال کاغذ دیواری مناسب برای ایجاد یک تغییرعالی و شیک در دکوراسیون بروید . نظرات خود را برای ما ارسال کنید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]